رفتن به محتوای اصلی
x

اداره حسابداری

گروه حسابداری و اموال و دارایی

۱-فرزانه سلطانیان

۲-زینب مداح

۳-فاطمه ابراهیمی

شرح وظایف مسئول حسابداری

  1. نظارت بر بررسی و کنترل ثبت اسناد و انجام عملیات حسابداری، تنظیم دفاتر و ارایه گزارشات مالی
  2. پیگیری و هماهنگی ثبت، حفظ و نگهداری حساب اموال در جهاد دانشگاهی
  3. پیگیری و هماهنگی امور بانکی و حساب دریافت‌ها و پرداخت‌ها
  4. ارائه گزارشات مستمر از میزان موجودی نقدی حسابهای بانکی دفتر مرکزی به مسئولین مربوطه
  5. پیگیری تأمین اعتبارات مصوب واحدها و معاونتها و سایر قسمتهای دفتر مرکزی
  6. ارائه گزارشات مستمر از وضعیت دریافت بودجه از خزانه و پرداخت اعتبارات به مسئولین مربوطه
  7. مدیریت امور حسابداری حقوق و دستمزد کارکنان دفتر مرکزی
  8. مدیریت امور مالی حسابداری و وامهای پرداختی به مؤسسات و شرکتهای تحت پوشش و پیگیری لازم جهت وصول اقساط وامهای پرداخت شده و ارائه گزارشات به مسئولین مربوط
  9. مدیریت امور حسابداری و مالی صندوق قرض الحسنه و پیگیری جهت وصول اقساط وام و ارائه گزارشات لازم به مقامات مافوق
  10. مدیریت امور حسابداری کلیه حسابهای مستقل جهاددانشگاهی و ارائه گزارشات لازم به مقامات مافوق
  11. نظارت بر رسیدگی به اسناد حقوق و دستمزد ارسالی از واحدها و لیست دفتر مرکزی از لحاظ تطبیق با حکم حقوقی فرد و کنترل کسورات قانونی
  12. نظارت بر رسیدگی به اسناد هزینه‌ای ارسالی از سایر مراکز و واحدها و دفتر مرکزی از لحاظ تطبیق با قوانین و آئین‌نامه‌های مالی جهاد
  13. تهیه و تدوین گزارشات مالی و عملکردی ادواری و موردی جهت ارایه به مسئولین و نهادهای داخلی و خارجی مرتبط با هماهنگی مقام مافوق
  14. مدیریت امور تنخواه‌گردان در ستاد دفتر مرکزی جهاد
  15. بررسی و تایید اسناد، مدارک و گزارشات مالی و پیگیری انجام تعهدات در چارچوب مقررات
  16. اعمال نظارت بر هزینه‌ها بر اساس قانون آئین نامه مالی و معاملاتی جهاد
  17. پیگیری تامین منابع ارزی مورد نیاز جهاددانشگاهی جهت خرید تجهیزات و ملزومات خارجی در شبکه جهاددانشگاهی
  18.  پیگیری تخصیص ارز جهت خریدهای خارجی با نظر مسئولین ذیربط
  19. نظارت و کنترل بر تهیه صورتهای مالی در مقاطع ماهیانه و پایان سال مالی شامل (ترازنامه، درآمد و هزینه، گردش وجوه نقد، منابع و مصارف و ...)
  20. بررسی اسناد و مدارک مالی دریافتی و پرداختی و پیگیری انجام تعهدات مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه
  21. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

 

شرح وظايف كارشناس امور مالي 

 ثبت اسناد حسابداري در نظام نوين مالي

 - تهيه كليه اسناد هزينه از جمله حقوق و اضافه كار ي و ساير پرداختهاي پرسنل رسمي و پيماني و قراردادي

 - تهيه كليه ليست هاي كسورات قانوني از جمله بيمه تامين اجتماعي و ماليات و صندوق هاي رفاه و بيمه تكميلي

 - تهيه صورت هاي مغايرت ماهيانه و ارسال به ستاد - رسيدگي اسناد كارپردازي و ثبت آن در سيستم

 - صدور چكهاي قانوني و تنخواه گردان كارپردازي و پيمانكاران و ساير فروشگاهها

 - بايگاني اسناد مالي - مكاتبات اداري و مالي با ساير واحدها

 - كنترل وصول درآمد ماهيانه و اعالم آن به بودجه و اقدامات الزم جهت دريافت آن