گروه حسابداری و اموال و دارایی
۱-فاطمه سلطانیان
۲-زینب مداح
۳-سپیده شاهقلیان
شرح وظایف مسئول حسابداری
- نظارت بر بررسی و کنترل ثبت اسناد و انجام عملیات حسابداری، تنظیم دفاتر و ارایه گزارشات مالی
- پیگیری و هماهنگی ثبت، حفظ و نگهداری حساب اموال در جهاد دانشگاهی
- پیگیری و هماهنگی امور بانکی و حساب دریافتها و پرداختها
- ارائه گزارشات مستمر از میزان موجودی نقدی حسابهای بانکی دفتر مرکزی به مسئولین مربوطه
- پیگیری تأمین اعتبارات مصوب واحدها و معاونتها و سایر قسمتهای دفتر مرکزی
- ارائه گزارشات مستمر از وضعیت دریافت بودجه از خزانه و پرداخت اعتبارات به مسئولین مربوطه
- مدیریت امور حسابداری حقوق و دستمزد کارکنان دفتر مرکزی
- مدیریت امور مالی حسابداری و وامهای پرداختی به مؤسسات و شرکتهای تحت پوشش و پیگیری لازم جهت وصول اقساط وامهای پرداخت شده و ارائه گزارشات به مسئولین مربوط
- مدیریت امور حسابداری و مالی صندوق قرض الحسنه و پیگیری جهت وصول اقساط وام و ارائه گزارشات لازم به مقامات مافوق
- مدیریت امور حسابداری کلیه حسابهای مستقل جهاددانشگاهی و ارائه گزارشات لازم به مقامات مافوق
- نظارت بر رسیدگی به اسناد حقوق و دستمزد ارسالی از واحدها و لیست دفتر مرکزی از لحاظ تطبیق با حکم حقوقی فرد و کنترل کسورات قانونی
- نظارت بر رسیدگی به اسناد هزینهای ارسالی از سایر مراکز و واحدها و دفتر مرکزی از لحاظ تطبیق با قوانین و آئیننامههای مالی جهاد
- تهیه و تدوین گزارشات مالی و عملکردی ادواری و موردی جهت ارایه به مسئولین و نهادهای داخلی و خارجی مرتبط با هماهنگی مقام مافوق
- مدیریت امور تنخواهگردان در ستاد دفتر مرکزی جهاد
- بررسی و تایید اسناد، مدارک و گزارشات مالی و پیگیری انجام تعهدات در چارچوب مقررات
- اعمال نظارت بر هزینهها بر اساس قانون آئین نامه مالی و معاملاتی جهاد
- پیگیری تامین منابع ارزی مورد نیاز جهاددانشگاهی جهت خرید تجهیزات و ملزومات خارجی در شبکه جهاددانشگاهی
- پیگیری تخصیص ارز جهت خریدهای خارجی با نظر مسئولین ذیربط
- نظارت و کنترل بر تهیه صورتهای مالی در مقاطع ماهیانه و پایان سال مالی شامل (ترازنامه، درآمد و هزینه، گردش وجوه نقد، منابع و مصارف و ...)
- بررسی اسناد و مدارک مالی دریافتی و پرداختی و پیگیری انجام تعهدات مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظايف كارشناس امور مالي
ثبت اسناد حسابداري در نظام نوين مالي
- تهيه كليه اسناد هزينه از جمله حقوق و اضافه كار ي و ساير پرداختهاي پرسنل رسمي و پيماني و قراردادي
- تهيه كليه ليست هاي كسورات قانوني از جمله بيمه تامين اجتماعي و ماليات و صندوق هاي رفاه و بيمه تكميلي
- تهيه صورت هاي مغايرت ماهيانه و ارسال به ستاد - رسيدگي اسناد كارپردازي و ثبت آن در سيستم
- صدور چكهاي قانوني و تنخواه گردان كارپردازي و پيمانكاران و ساير فروشگاهها
- بايگاني اسناد مالي - مكاتبات اداري و مالي با ساير واحدها
- كنترل وصول درآمد ماهيانه و اعالم آن به بودجه و اقدامات الزم جهت دريافت آن